lättläst
adjektiv
Lättläst betyder lätt (4) att läsa och förstå. På engelska: easy-to-read.
Översättningar
- engelska
- easy-to-read
- tyska
- leicht zu lesen
- finska
- helppolukuinenselkokielinen
Betydelse
lätt (4) att läsa och förstå
Böjningar
- Positiv
- lättlästlättlästa
- Komparativ
- lättlästare
- Superlativ
- lättlästastlättlästaste
Vanliga frågor
- Vad betyder lättläst?
- Lättläst betyder lätt (4) att läsa och förstå.
- Vad heter lättläst på engelska?
- Lättläst på engelska: easy-to-read.
- Vad heter lättläst på tyska?
- Lättläst på tyska: leicht zu lesen.
- Vad heter lättläst på finska?
- Lättläst på finska: helppolukuinen, selkokielinen.
- Hur böjs lättläst?
- Böjningar av lättläst: lättläst, lättlästa, lättlästare, lättlästast, lättlästaste.
Ordlekar & verktyg